Weitere Informationen
Lebenslauf
Ehemaliger wissenschaftlicher Mitarbeiter, geboren 1989 in München. Bachelorstudium der Psychologie an der Universität Salzburg. Zertifizierter Medienkomponist (School of Entertainment & Technology) und Masterabsolvent der Wirtschafts-, Organisations- und Sozialpsychologie an der Ludwig Maximilians Universität. Studienbegleitende Tätigkeiten in den Bereichen Marketing (Maurer KG), Brand Management (Allianz SE), Fördererakquise (Holub Steiner + Partner GmbH), Gesundheitsmanagement (Allianz Managed Operations & Services SE) und Executive Search (Transearch Cetra Managementberatung München GmbH). Forschungstätigkeiten an der Universität Salzburg (Social and Consumer Cognition Lab) und Ludwig Maximilians Universität München (Center for Leadership and People Management).
Forschungsinteressen
- Consumer Cognition
- Sensory Marketing
- Audio Branding
Mitgliedschaften
- Society for Consumer Psychology (SCP)
- American Psychological Association (APA)
Ausgewählte Publikationen
- Melzner, J. (2016). Kritischer Rationalismus und Rationalität. In D. Frey (Ed.), Psychologie der Werte: Von Achtsamkeit bis Zivilcourage – Basiswissen aus Psychologie und Philosophie (pp.149-155). Berlin Heidelberg: Springer-Verlag. http://www.springer.com/de/book/9783662480137
- Hansen, J.*, & Melzner, J.* (2014). What you hear shapes how you think: sound patterns change level
of construal. Journal of Experimental Social Psychology, 54, 131- 138.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0022103114000651
Konferenzbeiträge
- Hansen, J.* & Melzner, J.* (2015). “What you hear shapes how you think: sound patterns change level
of construal.” 17th European Social Cognition Network Transfer of Knowledge Conference, Bensheim,
Germany. - Hansen, J.* & Melzner, J.* (2015). “Musik und Denken: Klänge beeinflussen das mentale
Repräsentationsniveau.” 15th Conference of the German Group of Social Psychologists, Potsdam, Germany. - Melzner, J., Heinze, J., & Fritsch, T. (2014). “Mobile health applications in workplace health promotion
– an integrated conceptual adoption framework.” HCist: International Conference on Health and Social
Care Information Systems and Technologies, Tróia, Portugal. - Melzner, J.* & Hansen, J.* (2014). “What you hear shapes how you think: sound patterns change level
of construal.” European Association of Social Psychology General Meeting, Amsterdam, Netherlands.
Medien
- Music changes the way you think, Scientific American, June 24, 2014.
http://www.scientificamerican.com/article/music-changes-the-way-you-think/
* indiziert geteilte Erstautorenschaft